torsdag 18. juni 2015

Dag 1, 17.06.15 Honningsvåg -Nordkapplatået -Knivskjellodden

Dag 1 startet uten morgenkaffen. Brøt leir kl 8:30 og gikk ned fra fjellet til Honningsvåg på jakt etter Rimibutikken der jeg hentet første pakken med blant annet tørrmat til Eir og meg. Etter litt handling bar det videre bort til bussen og ut til Nordkappplatået. Der var det fotogene ved globen og innskriving i boken. Inne på selve senteret på Nordkapplatået var det ikke lov med hund, selv ikke Lundehund, så jeg fikk ut en stol og en gratis kopp kaffe i vindfang,der jeg kunne skrive i boken og lese kart.
Eir ble tatt bilder av i ett sett av alle turistene.
Så satte jeg kursen sørover langs veien, i kuling fra alle kanter, til jeg kom til stien vestover og nordover til Knivskjellodden.
Slo leir ette en halvtime, spiste og tok en lur.
Kl 20 begynte jeg på stien ut til Norges nordligste punkt, som du kan gå til vell og merke. Det blåste fremdeles og kun 4 grader,men skydekket lettere.
En kjempe tur fra fjellet og ned til havet.










Var tilbake i leiren i 12 tiden. Genialt med midnattsol. Så var det middag.




1 kommentar:

  1. Imponerende at du tok turen utom Knivskjellodden - da blir det likesom ordenlig i nord! Og det er derfra man får de flotteste bildene av Nordkapp. Og morsomt at dagens A-magasin hadde 5 siders reportasje om første mann som gikk Norge på langs i 1966. God tur videre!
    Bente&Reidar

    SvarSlett