søndag 5. juli 2015

Dag 15, 01.07.15, Ovlinvarri til Badaavzi via Loahccajavri

Ser ut til å bli en bra dag, lettskyet men kaldt.
Etter morrakaffi og frokost, måtte jeg skjære to fliker av håndkleet og tape bak i helene på støvlene.
Det hjalp. Har gått uten smerter i akillersener i hele dag. Til tross for sportstapen jeg kjøpte i Alta var dårlig og røk lett.
Første økt i dag gikk fortsatt i traseen til høyspentlinjen. ca 5km etter jeg passerte samleren øverst i Mattisdalen tok høyspentlinjen av mot Kvænangen og jeg mot sør.
Når har vi kursen mot Reisadalen ca 3 dager unna. Ser det er mye snø i fjellene jeg skal over de meste dagene.
Siste vi gjorde i dag var en elvekryssing. Vi tok den på det bredeste. Men dere skulle sett det smaleste, det var et riddersprang på ca2,5 m, med kaskader av vann ned i et gjuv. Jeg turde ikke hoppe med sekken og Eir.
Siste timene i dag måtte jeg ta kløven til Eir.
Hun har fått et gnagsår på ene albuen.















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar