mandag 6. juli 2015

Dag 20, 06.07.15, Storslett til Skibotn via taxi

Skal innrømme det, i dag tok jeg taxi til Skibotn. Det var verdt det.
Grå og stille morningen i Storslett. Etter vi hadde vært ute på bjefferunde rundt hotellet var det frokost og morrakaffi. Det med morrakaffi har jeg fra Lars Monsen...
Når jeg kom inn på hotellrommet igjen etter, ja, morrakaffi, var det en liten hund som hadde fått løpetid. Ja ja, vi skulle ha mye utetid, så det går bra.
Pakket og klar bar det av sted.
10 meter, snusing, tissing. 10 Meter, snusing, tissing. Etter broen i Storslett var det bare blårøyk igjen. Ok, vi går til Sørkjosen og tar bussen derfra. Søkte på Internett. Nå ville jeg ha rene klær etter Russenes. Og vi som hadde 12 mil til Skibotn. Vi brukte 2,5time de neste 5 km til Sørkjosen. 10meter, snusing, blårøyk osv. Siste halvtimen satt vi oss på kafe og ventet på en buss som skulle være der 14:05. Litt før 14 var vi på plass i skuret. Vi var spendt for dette var eneste bussen om dagen i den retningen jeg skulle. Klokken ble 14:10 og der så jeg bussen langt borte i veien. På med sekk og hund, bussen stopper, jeg sier: Jeg skal til Skibotn. Sjåføren: Dit kommer du ikke i dag. Jeg: hæ. Såføren: Og vi tar ikke med hund. Der stod jeg igjen i Sørkjosen. Helv.......
Ok, rolig nå.
Inn på hotellet, de var nesten like sjokket som meg.
Leiebil? Bort til Kia forhandler. Når jeg var på vei, 1 km tilbake, så jeg en taxi utenfor Kia forhandleren. Jeg spurte ham :Skibotn ka ska du ha? Svar: ca 2500,-. En ny, Helv...... fra meg.
Akkurat da tanken leiebil slo ned igjen, dukket det opp en ny tanke. Sertifikatet mitt ligger hjemme. En ny helv....
Begynte på regnestykket, 11 mil, det blir nesten 3 mil på 4 dager, som jeg egentlig har gått sør fra før. Tilgi meg Lisa......
Da sa taxi-sjåføren det forløsende ordet: Du ska få rabatt. Ok, hvis du lover å være der før bussen, så skal jeg vise finger når vi kjører forbi. Og sån ble det.
Nå har Eir vært å markert rundt hele campingplassen med to jenter i nabohytta som oppasser. Og alle hanbikjene i nabolaget griner.
Og jeg sitter i den samme ulltrøyen og har funnet ut at den holder en dag til....mens jeg ser bort på Lynsalpene.
Så sender jeg den hjem til min far til vask.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar