søndag 5. juli 2015

Dag 18, 04.07.15, Stuorahanjohka til Reisadalen i snø og kuling

Et par dråper på teltet i morges. Det så finere ut mot vest dit vi skulle.
Vi skulle ikke gå så langt i dag, så det ble en sen start.
Etter vi kom ut av dalen som vi hadde hatt teltet begynte det å snø og blåse rett fra vest. De neste dalene var det til å tråkke seg gjennom gammel snø og ny snø helt til vi kom til bratthenget ned mot Reisadalen, da gikk snøen over i blautmyr.
Jeg hadde en episode i dag der jeg gikk gjennom snøen og ned i et hull med vann under. Foten satt bom fast mellom noen steiner. Jeg måtte grave den ut igjen gjennom slusjlaget for å gjøre plass til å flytte på en av steinene.
Jeg har hvert beinfrossen på tær og fingre i hele dag. Vi gikk uten å spise pga været.
Jeg ser opp på veien som jeg tenkte å følge i morgen. Den går opp i fjellet på den andre siden av dalen. Den forsvinner inn i sneen.
Jeg tenker det blir asfalt det neste dagene.
Nå ligger vi i posen mett og god begge to.
Eir dykk varm grønnsaksuppe i knottene. Det gikk rett ned.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar