lørdag 27. juni 2015

Dag 10, 26.06.15, Bastinjohka-Ruhkkojavri via Bohkosgielas

Grått vær i dag. Ingen regn men litt vind og kjølig.
Etter frokost og morrakaffi, kun en kopp pga rasjonering av gass. Tror jeg har til i morgen og.
Etter tapping av begge akillersener i dag og laging av to fotposer av plastposer med gaffatape var det tid for å ta på seg støvlene fra i går. De veier over 5kg.
I dag har turen gått på fin sti i fint terreng.
Litt myr og tuer blir det jo alltid. De liker det her oppe.
Glemte jeg elvekryssinger? Eir har lært seg rutinen nå. Når vi kommer til en elv, stiller hun seg opp vedsiden av meg, slik at jeg kan ta henne under armen med kløv og det hele.
Under siste kryssing i dag holdt det på å gå skikkelig gale.
Vi var kommet over på et mellomparti i elven der det var litt roligere vann. Jeg sto og speidet for å finne en god trasé over neste parti, da jeg skled og mistet balansen og falt rett i elven. Jeg datt oppå Eir. Det gikk heldivis bra, jeg var redd hun hadde brukket noe.
Nå var vi skikkelig våte. Så det var best å få opp teltet.
Nå ligger vi i posen, har spist og skriver blogg. Livet er herlig.
Nå tid for Herreavdelingen.












1 kommentar: