lørdag 27. juni 2015

Dag 9, 25.06.15, Duolbajacompa til Stabbursdalen via Gilddosoalvi

Regn, vind og tåke langt ned i lien i dag.
Jeg hadde et håp om at jeg skulle nå fram til en åpen bu øverst i stabbursdalen i dag.
Vi ventet i det lengste til regnet hadde gitt seg litt.
Så med tapet Akilles, plastposer på beina i søkkvåte støvler og en litt sårbeint hund satt vi i marsj.
Må få fatt i skaresokker til Eir i Alta.
Etter et par nye elvekryssinger og småturer kjentes det ut som jeg trakket rundt i myren uten støvler. Da var det gått hull på posene.
Nok om det.
Turen gikk ellers i et slakt terreng av åser og daler. Traseen var story sett ved et reingjerde helt til stabbursdalen.
De siste km så jeg for meg fyr i ovnen og tørre støvler i morgen.
Vi nærmest raste ned lien mot buen.
Og der......, alt som sto igjen var ovnen og utedassen.
Jaja, da var det til å finne et sted å slå opp teltet. Det fant vi ved siden av en megastor elgrue.
Home sweet home.








1 kommentar:

  1. Det var no flaks dassen sto der, men uflaks tenker eg uten papir. Ja ja du får ake deg i lyngen. mvh Martin Schanche

    SvarSlett