søndag 2. august 2015

Dag 42, 27.07.15, Sulitjelma til Balvannet via Skihytta

Opp til gråvær og lett tegn idag.
Til frokost var der to andre gjester.
Etter frokost pakket vi og sjekket ut. Her fikk vi mye for pengene.
Det første vi måtte nå var på posten, og så måtte vi handle.
Handling var to pk knekkebrød og to med tubeost. Det får holde for 10 dager.
I postbanken denne gangen var der noe jeg ikke hadde kjøpt selv. En pose nøtteblanding og en liten flaske cognac. Takk til Jon og Jonkis og dere andre på jobben. Cognacen skal drikkes når jeg passere polarsirkelen. Kanskje det er en forretningsidé.... Cognac, Håndbåret over Polarsirkelen. Nøtteblandingen røk til i kveld. Det sto "Etter trening " på pakken.
Jeg hadde spist ( og drukket) meg opp 10 kg før turen. Tror det meste er forsvunnet allerede. Dermed gikk dette over til en slankeblogg.
Polarsirkelen, ja, nå mens jeg beveger meg sørover synes jeg at det blir en aning skumring om natten.
Turen i dag har gått på vei, først asfalt ca 10 km, så grus, ca15 km. Så ca 2 km sti inn i nasojalparken. Leggen begynte på an igjen etter 3 km. Ble bare verre og verre utover dagen. Skiftet fottøy tre ganger. Ca 500 m før jeg skulle ut i på sti etter demningen. Da måtte jeg skifte sko igjen. Da hadde jeg så vondt at jeg ikke kunne tråkke på foten.
Pokker til greier. Det ble litt bedre nå jeg kom ut i terrenget. Vi gikk ikke langt på stien før vi satt opp teltet. Håper det blir bedre til i morgen. Leggen er ganske hoven.
Nå er det begynt å regne.
Søren, jeg er så elendig med å ta bilder. Glemte å ta bilde av hotellet. En blanding mellom Fleicher og Ljosanbotn Pensjonat....











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar