mandag 10. august 2015

Dag 49, 03.08.15, Bolnastua til Virvasshytta via Corraskoia

Opp tidlig til grått vær og tåke.
Vi spiste, ryddet og kom oss av gårde raskt.
Turen i dag var merket med T-er, men var uten sti. Greit terreng å gå i den første km. Så var det over på grusvei noen km.
Mens jeg gikk på veien ringte telefon, det var Widerøe i Honningsvåg. Han lurte på når jeg var framme og når han skulle sende buret sørover. Jeg fortalte ham om planene videre og sa jeg skulle ringe ham når Jeg kom til Røyrvik.
Før demningen tok merkingen oss nedover en li og over en hengebro. Nå gikk merkingen slakt oppover og tok oss med inn i tåken.
Her var det kun sporadiske snøflekker, til tross for vi kom opp i over 1000 moh.
Når vi kom til Corraskoia måtte vi over elven. Det var så mye frådende vann, at jeg tok sjansen på en snøbro litt lengre nede en merkingen. Det gikk bra og vi kom oss over.
Vi spiste inne i Corraskoia. Vi var ganske våte og kalde så det ble en rask rast.
Etter vi hadde gått ca 200m dukket det opp to karer. Far og sønn. Han yngste var på vei til Nordkapp. Han hadde startet på Lindesnes i midten av april. Han hadde hatt med ski og pulk i starten.
Jeg gikk videre i fint terreng ned mot Virvasshytta.













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar